Puan vermedi·352 syf.····Okunma: 16 Ağustos 2024 00:21 Nietzsche, insanın aşılması gereken bir varlık olduğunu söyler. Bu aşmanın birçok yolu ve tarzı vardır.Yaşamda insanın kendi yaptığını kimse yeniden ona yapamaz! Bir şeyi en ufak bir iyilik ya da kötülüğü kendi kendimize biz yeniden yaparız. Senin kendine yaptığını hiç kimse sana yeniden yapamaz, bunda karşılıklık yoktur diyor. İnsan kendisine emir verebilmelidir. Emir veremezse boyun eğmek durumunda kalır. Sadece kendine boyun eğmelidir, boyun eğmesi için de önce kendisini aşmalıdır. Bunun için insan, en ufak bir katkısının olmadığı yerde keyif almak istememeli, zorla alabileceğin bir hakkı sana vermelerine izin vermemelidir. İnsan kendini en yakınında olan da aşmalı yani "kendinde"!