Güvenli bağlanmayı kurtaran kitap. Bu kitap hamileyken okunması gerekenlerin arasında, ben yemek yemediğini düşündüğüm noktada kitabın ismine bakarak yemeklerini nasıl bitirteceğimi öğrenmek için alıp okudum. Tarifler bulmayı umuyordum. Ama bütün kitap aslında az yemediğini, hiçbir çocuğun ve bebeğin aslında az yemediklerini, kilo vermiyorlarsa kendilerine yetecek kadar yediklerini ve daha fazlası için zorlandıklarında kurduğunuz bağı mahvedebileceğinizi anlatıyor.
Çocuk beslenmesiyle ilgili yazılan kitapların tarihsel olarak incelendiği bir bölüm var, şahsen çok etkilendim. 1900lü yıllarda anne sütü alan bebeklerde ek gıdaya olabildiğince geç geçilmesi ve az yedirilmesi tavsiye edilirken günümüzde ek gıda almak istemeyen bebeklerde emzirmenin sonlandırılması konuşuluyor. Yeni yeni anne sütünün faydaları bulundukça bu hataya düşmeyen doktorların sayısı artmaya başladı.
Başta da söylediğim gibi hamileyken okuyun, çocuğu herhangi bir şeye zorlamayın. Siz de kendinizi kötü hissetmeyin. İnsanların söyledikleri sizi hiçbir zaman kötü hissettirmesin zaten de konu evladınızsa bunu daha çok yapacaklardır, sakin kalın. Kimseye verecek hesabınız yok, hiçbir şey de çocuğunuzdan önemli değil.