Osmandan Ötesi
Puan vermedi·129 syf.··
2024 10. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 22 Haziran 2024 08:33
Her zaman hikayelerimiz Osmanlardan, Ayşelerden, Mehmetlerden ve Eliflerden daha uzun. Yaşantımız yolculuğumuzdur. Aşk, sevgi yaşadığımız kişi de bu yolculuğun bir kısmında bizimle olur. Sevdiğimiz kişiyle kendi derinimize ineriz. Nasıl sevebildiğimizi, sevdiğimizi nasıl gösterebildiğimizi, nasıl gösteremediğimizi, nelerden korktuğumuzu, korktuğumuzda ne yaptığımızı, geçmişimizi ve hatta geleceğimizi görünürüz sevdiğimiz kişiyle birlikte, sevdiğimiz kişi sayesinde. Bizde açığa çıkabilecek şeylerin açığa çıkmasını sağlar. Bize gösterir. Hikayemizin, o kişiden daha fazla olduğunu fark edersek, yolumuzu fark edersek kendimizi buluruz. Belki ilişki içinde buluruz belki ayrılıkta. Böyle bir bağın, bağlantının içinde olmayı denemek bana değerli gelir. Bu kitap, sevdiğimiz kişiyle yaşadığımız ilişkiden daha uzun bir hikayemiz olduğunu gösteriyor. Ayrılıkta yolun nasıl kendisine çıktığını anlatıyor. Diyor ki:''Ben bu yolun sonunda kendime çıktığım için çok mutluyum. Zor bir yolculuktu. Ama doğrusu değdi. Manzaram gayet iyi. Umarım sen de mutlu olduğun manzaralara bakıyorsundur. Değilse de bir yolunu bulacağına eminim. Herkes bir yolunu bulur. Gökteki yol açık, gök yolundan gidenler daima kurtulur Osman.'' Osmana saygısını da eksik etmemiş: 'Bakma, seninle ben iyi bir ekiptik.' Bir yerde de sevginin sınırının zorluğundan ama saygının gerekliliğinden söz ediyor. İlişkilere böyle bakmak, yani benim hikayem var, benim hikayemin içinde bir de sevdiğim kişinin olduğu kısım var, demek. İlişkiyi başka türlü yaşamaya olanak veriyor. Tabi aynı şey, sevdiğimiz için de geçerli. Onun hikayesi var, hikayesinde bu ilişki var. Tabi Osmana söz hakkı doğamadığından da bahsetmiş :) Ama biz, tarafı olduğumuz bir ilişki, ayrılık için biraz bunu düşünebiliriz, anlamaya çalışabiliriz. Aylin Balboa'nın anlatımından çok etkilendim. Son 3 ayda 3 kez dinledim. Storytelde kitabı kendi seslendirmiş. Kendi sesinden dinlemek de hoşuma gitti. İlişkiler üzerine epey düşünme olanağı da buldum. Birkaç cümleyi de şuraya iliştireyim: Aşktan sevgiden geçtim. İnsanız, şefkate ihtiyacımız var Osman. Bize konup sonra kuşlar gibi uçan o aşk da umarım ihtiyacı olan birilerine gitmiştir Osman. Her şeyi doğru planlarsak yollar bizi tam istediğimiz yere çıkarır sanıyoruz. Sonra hiç beklenmeyen bir anda bir olay küüt diye gelip hayatının ortasına tosluyor. Bütün planlar dağılıyor. Oluyor yani bunlar. Kimse kendini bir şey sanmasın. Bizden büyük hayat var Osman.
Bu Hikâye Senden Uzun OsmanAylin Balboa · İletişim Yayıncılık · 202213,8bin okunma
·
54 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.