14.yy ile 19. yy arasında, Klasik Türk Şiiri'nin gelişimini, temayüz etmiş şairleri, onların yeri geldiğinde pespaye hayat tarzlarını, şiirlerinden örnekler vererek anlatır. Ayrıca İran edebiyatının aslında Türk etkisinde olduğunu, bütün Türk saraylarında Farsça şiirler söylendiğini, Divan Edebiyatı ile söz sanatının zirveye ulaştığını bahseder. Şairlerin devletlûlardan aldıkları caizelerin aslında telif ücreti gibi düşürülmesi gerektiğini söyler. Kitap bir roman edasıyla yazmıştır, ama anlatıma entegre olmak bazen zorlaşıyor. Değerli bir çalışma.