Bülent Uran okuduğum ilk kitabı.Kadın Doğum Uzmanı iken (Sanıyorum kişisel sebeplerden)Hipnoterapi ve Regresyon alanın da çalışmalar yapmaya yönelmiş.Kitaba;”İnsanlar sorunlu olduğuna inandırılmaktadır”cümlesiyle giriş yapmakta.Değersizlik inancını gizleyen zırhlarımız olduğunu,bunun da anne karnında başladığını anlatmış.Elbette 400 sayfa boyunca aynı yerde dönüp durmamış.Değersizlik inancının ortaya çıkışı ,bu inancı besleyen durumlar,kişilik ,mizaç,sosyal çevre,iletişim araçlarının varlığı,genetik aktarımlar üzerinde uzun ve yoğun bir değerlendirme yapmış.Freud’a,Erikson’a,Horney’e Jung’a göndermeler de bulunmuş.Dikkatli okuduğum zaman satır aralarında gizlenmiş belirsiz bir öfke hissettim.Hem Psikoloji ve Psikiyatriyi bu kadar eleştirmesi hem Kişisel Gelişim alanında çalışmalar yapanlara kibirle bakmasına karşın yaptığı çalışmaların bu alanların uzantısı olduğunu atlaması oldukça şaşırtıcı.Sürekli herkes “Değersiz”derken bunu arka planda 18.ve19.yy aydınlanması ve materyalizme bağlayarak insanın da maddesel varlığa dönüştüğünü savunması gizli bir kibirin yansıması gibi.400 sayfanın sonunda 3-4 sayfalık nasıl kullanıldığını anlatmadığı EFT teknikleri ve regresyon çalışmalarından bahsetmiş.Ez cümle kitabı kapattığımda aydınlanma yaşamadım.Yazarın sırada bekleyen bir kitabı daha var.(Yazara Mevlana’yı ve Feridduni Attar’ı tavsiye etsem haddimi aşmam diye düşünüyorum )Meraklılarına tavsiye ederim.