Soljenitsin, Stalin dönemini bize en iyi anlatan eseri bırakarak ayrıldı bu dünyadan.Gulaglarda can veren hiç bilmediğimiz milyonlarca insanın acı verici kan dondurucu hikayelerini anlattı ve bu eserini de onlara ithaf etti.3 ciltten oluşan eser Stalin dönemi Rusya'sını tüm çıplaklığıyla gözler önüne sermekte .(İnsanların nasıl acımasızca ölüme terk edildiğini işkenceleri ve daha fazlasını.).Kesinlikle okunması gereken bir eser.