"Bağrında ateş yanan korkar mı kara kıştan?"
Puan vermedi·128 syf.··
2024 41. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 09 Eylül 2024 20:06
》Bu kitabın bendeki yeri diğerlerinden farklı. Sebebi de; Esat Anık ile şahsen tanışma şerefine nail olup, böylelikle çok kıymetli, çok donanımlı bir insanı tanıma fırsatı bulmuş olmam, bir de genç yaşta vefat eden oğlu adına bağışladığı kitaplardan olan Suyun Rengi'ni bana imzalı olarak hediye etmesidir. 》"Su girdiği kabın rengini alır. Biz tüm gönülleri aziz biliriz. Su da azizdir. Nasıl su girdiği kabın rengini alıyorsa, şiirler de girdikleri gönüllerin rengine boyanacak. Her gönül başka bir şey hissedecek okuduğunda. Yani herkes aynı şeyi hissetmeyecek. Kimi "gönül telimi titretti" derken, başka biri "anlamadım" diyecek. Aynı kelimeler, aynı sözler başka başka kişilerde, başka anlamlar bulacak. Yani onların kabına uyacak." diyor şair arka kapakta. İşte bu yüzden "Suyun Rengi" demiş kitabına. 》Aşk, ayrılık, öfke, sitem, kavuşma, özlem, dert, ümit, çocukluk, memleket sevgisi, geçmişe özlem, aile bağı... O kadar farklı konuda şiirler ve o kadar farklı duygular var ki kitabın içinde... Samimiyet kokuyor her dizesi. Ve şair, tam da istediği gibi her duyguyu hissettirebileceği, lakin her insanda tezahürünün farklı olacağı satırlar yazmış. 》İçinden şiir dökülen bir kalbin hiç de öylesine bir kalp olmadığını düşünürüm ben. Bu yüzden her şiir kitabına ilk kez şiir okuyor gibi başlarım ki, yazan kişinin az da olsa ruhunu okuyabileyim. Yeni isimleri tanımaya çalışmak da aynı şekilde keyif verir bana. 》Sade, içten, çok içimizden, çok bizden olan şiirlerin mevcut olduğu bu kitabı çok beğendim. Okuması kolay, dili, üslubu akıcı, insanı yormayan, hep baş ucunuzda tutup içiniz daralınca okuyabileceğiniz tatlı bir kitap. Daha çok okura ulaşması dileğiyle... İncelememe kitaptan güzel alıntılarla son veriyorum: "Nedir başımdaki bu efkâr?" demem, Yansa ciğerlerim, yaktı nâr demem. Benden başkasına bahtiyâr demem; Bir gülsen güzelim, bir gülsen bana. Sol yanımı boş bıraktım Gönlüme yâr sığar diye. Beni gergef gibi gersen dokusan, Dikişinden bilirim sevdiğini. Vurduğun o hançerin öyle derin ki yeri; Hâlâ kanıyor kalbim, bir şifâ bulamadım. Her hücreni nakşetmişim gönlüme, Seni artık hiç kimseyle bir tutmam. Müjdesin baharlardan, yemyeşil bir dünyâsın; Gördüğüm, göreceğim sen en güzel rüyâsın. Eğer dargın isen barışmak için; Gönülden söylenen bir gel yetermiş. Aşkı âşikâr ettim, sır verdim bak meleğim; Artık bugünden sonra şudur Hak'tan dileğim: Sen sevdâ ikliminin güzelliği, tâcısın; Sana kavuşmam için kader bana acısın. Delice sevmekmiş, kara sevdaymış; Eski sevdâlardan eser kalmadı. Karanlık gecelerin aydınlığı, şavkısın. Yüreğimden sevgiler sana doğru şavkısın.
Alıntı
Suyun RengiEsat Anık · Kalan Yayınları · 20241 okunma
··
132 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.