Puan vermedi·320 syf.····Okunma: 06 Mayıs 2024 00:00 Merhabalar, çoğu kişinin severek okuduğu Martin Eden'in yazarı Jack London'dan Demir Ökçe'yi okudum bu defa. Kitabı okuma sürecim epey uzun sürdü, hatta biraz elimde süründü diyebilirim. Yazar eserde kapitalizm eleştirisini bir dispotik roman üzerinden yapıyor. Kitapta oligarşi ve yoldaşların(sosyalistler) savaşını okudum diyebilirim. Sosyalizm nedir? Kapitalizm nedir? Oligarşi nedir? Tüm bu soruları kitap boyunca cevaplıyoruz ve epey fikir sahibi oluyoruz. Bu kavramlara dair daha önce bir okuma yapmamıştım, benim için öğretici bir yönü oldu diyebilirim.
Kitabı okudukça o zaman yaşanan olayların hala devam ettiğini, bir grubun ezildikçe ezildiğini, diğer grubunsa zenginliğinin arttıkça arttığını hala görüyoruz aslında. Kitapta beni şaşırtan bir nokta birbirlerini yoldaş olarak tabir eden bu grubun bu denli gözlerinin kara olması, hem öldürmeyi hem de ölmeyi kendi davaları için hak görmeleri biraz ürkütücü geldi. Bazı yerlerde yazar çok detaya girmişti, kavramlar birbirine girdi ve yoğun bir sosyalizm savunusu okuduğum sayfalar oldu. Özellikle bu kısımlar okumamı çok yavaşlattı ve kurguyu benimsememi engelledi. Benim için asla bir Martin Eden olamaz. Selam ve dua ile.