Bu esere başladığımda çok heyecanlandım. Kitabın ilk sayfalarını okuduğumda genel insanların hayatına dokunacağım bir yolculuk olacağını düşünmüştüm ama ne yazık ki öyle olmadı. Eser yazarın Kongo seyahatini anlatmaktaydı ve benim sandığım gibi bir macera olmafı. Bana ne kattı diye soracak olursam "bilmiyorum" ... Kitapta verilen coğrafik bilgiler bölge hakkında kaynak niteliğinde olabilir diye düşündüm.