Ünlü yazar ve şairlerimizden biri olan Melih Cevdet Anday, bu kitabında dönemin sosyalist ülkelerine yaptığı ziyaretlerdeki hatıralarını okuyucuya aktarıyor. Kendisinin de belirttiği gibi, Anday bu hatıralarını aktarırken ülkeleri tüm yönleriyle incelemek veya tanıtmak gibi bir amaç gütmüyor. Ancak yine de kitaplarında, yeni ve ileri bir düzenin nüanslarını bulabiliyorsunuz. Zaman zaman sosyalist ülke insanlarının Türk edebiyatına olan merakına şaşırıyorsunuz. Başka bir yerde kitapların ekmek ve su gibi satılmasına hayret ediyorsunuz. Ya da yazarın tüm çabalarına rağmen üstü başı yırtık, dilenen hiç kimse bulamamasına inanamayabiliyorsunuz.
Bütün bunlara rağmen kitapta, sosyalist kampı çözülüşe götüren kimi eğilimleri de hissedebiliyorsunuz. Bugünden bakıldığında bütün bunlar daha net bir şekilde ortaya çıkıyor. Kısaca bu kitap, sosyalizmin "yeni insanını" görmek isteyenlerin okuması gereken bir eser.