Artıları ve eksileri olan bir eser ama Stephen King farkıyla kelimeler su gibi akıp gidiyor ve merak unsuru her zaman canlı tutuluyor.
Eksiler
1. İzole
İzole bir mekan algısı var. Kurtlar dışarıya, gecenin askerleri şehre, önemli karakterler evlerine vs diye gidiyor. Aynı zamanda izole zaman algısı var: Geceye veya gündüze hapsolunmuş gibi... Yani karakterlerin bir alana ve zamana sıkışmışlığı var ki kimisinin nedeni var kimisinin yok.
2. Yüzeysel Öte Dünya
Gene birkaç karakterle ve bir iki efsane (ki hepsi zuhur ediyor hikayede) ekseninde bir dünya yaratılmış. Biraz daha eski çağlar, efsaneler, kahramanlar, hainler ve insanların mücadelesi vs gibi etmenler olsaydı güzel olurdu. Aynı zamanda savaşlar da çok yüzeyseldi: Kötülüğün veya iyiliğin öne geçtiği büyük savaş meydanı yahut dramatik kayıplarla cesur fedakarlıklar arka planda işlenseydi daha çok hoşuma giderdi.
Artıları
1. Stephen King Farkı
Ana karakterler geçmişi, geleceği, umutları, özlemleri ve daha bir çok yönleriyle çok derinlemesine irdeleniyor.
2. Merak, Merak, Merak
Merak unsuru hep canlı tutuluyor, öte dünyaya karşı her ne kadar tatmin olmasam da merak unsurunu canlı tutmak da bir mesele...
3. Keşfetme Hissi
Öte dünyaya gitme ve keşfetme hissi güzeldi. Yine eksik de kalsa (Ağza sürülen bir parmak bal gibi) bu hissin kısmen giderilmesi güzeldi.
4. Can Dostu
Hayvan sevgisi işlemesi ve ana karakterin sevgisine karşılık bulması ayrı bir güzellik katmış esere ki karakterimiz tek başına mücadele veren karamsar biri olmaktan çıkıp fedakarlık yapan hayvan-insan arasındaki ilişkinin güzel bir örneği olmuş.
Sonuç olarak 8/10 puan veriyorum. Yüzeysel öte dünya ve izolasyon eser oypamasında birer puan götürmüş diyebilirim.
Keyifli okumalar.