9/10
·512 syf.··
Beğendi
·
2024 28. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 02 Ekim 2024 00:00
Altın Kafesin Esiri Kan Haini 2. kitabın sonunda o kadar heyecanlandım ki hemen 3.kitaba başladım ve ona inceleme yazmaya fırsatım olmadı. O yüzden iki kitap hakkındaki yorumlarımı buraya yazıyorum. Öncelikle Lynette Noni 'in okuduğum ilk serisi oldu. Yazarın dili kolay, olaylar için bir akışı yok bazı sayfalar ilerlemezken bazı sayfaları nasıl okuduğumu hatırlamıyorum. Bazen çok boş yapıyor ve olayın en heyecanlı yerinde hadi hadi diye okurken Kiva'nın (ana karakter) birbirini tekrar eden düşüncelerini okumaktan çatladım. Ne yalan söyleyeyim oraları atladım devamını okuyup sonra bu boş yerleri okudum. Yine de pek yönden beğendim ancak okunma sayısı çok az hakettiği değeri görmesi lazım. Evet aşkı ön plana almamış son kitaba geldiğimizde de elimizde bir öpücük vardı fakat bence daha samimiydi. 2 aşık karakterin ve yan karakterlerin birbirlerine olan destekleri, anlayışları, korumaları, sevgileri artık günümüzdeki fantastik kitaplarda pek kalmadı. Bu yıl okuduklarım arasında TOP listemde 2. sıraya yerleşti. Kitabın çevirisi ise güzel değildi. Çevirmen sokak ağzını kullanmış sanırım belki orijinali öyledir ancak ingilizcede "mıç mıç" diye vb. ifadelerin olduğunu düşünmüyorum. SPOİLER VAR! Gelelim 2.kitaba öyle bir sondu ki çıldırdım. Kiva istemeden Jaren'a ihanet etti çocuğun hayatı mahvoldu ve ben yıkıldım. Hem Kiva'nın hem de Jaren' ın sonu ne olacak diye diye seri bitti sonra. Hapishaneden kurtulduktan sonra bu kitapta bir sürü yeni karakter ile tanıştık. Caldon(bebeğim), Torrell, Mirryn, Zuleeka, Ariana, Oriel falan filan işte. Kiva'nın kraliyet ailesi ile ilişkisi muhteşemdi, tam bir aile gibilerdi uzun zamandır bu kadar samimi hissettiğim bir kitap olmamıştı. Özellikle Caldon (Jaren'in züppe prens kuzeni) ile Kiva'nın ilişkisi... Abi-kardeş ya da iki yakın dost ne derseniz diyin iki kitapta gözlerimi yaşarttı. Kiva'nın her ona sarılıp ağlamasında aynı şeyleri hissettim. Gerçekten böyle bir dost lazım insana. Neyse her konuya değinirsem bu inceleme bitmez. 3. Kitap ise hız kesmeden devam etti Kiva'nın Zarindov hapishanesine geri dönmesi, benim sürekli başına bir şey gelecek korkusu, nasıl kurtulacak merakı derken Jaren'la yüzleştiler. Tabi tam yüzleşme değil 200 sayfa falan ne kadar haklı olsa da Jaren'in artık abartılı triplerini okudum. Bu kitapta yeni olmayan ama yakın tanımaya başladığımız Cresta(ilk kitapta hapishanedeki asilerin lideri) gönlümü fethetti. Sonu beni tatmin etti ancak biraz daha devam etse daha iyi olurdu. Sonuç olarak çok ama çok güzel bir seriydi. Kesinlikle okumalısınız.
1000Kitap
Kan HainiLynette Noni · Artemis Yayınları · 2024469 okunma
·
327 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.