Mustafa Kemal Paşa
"24 Eylül 1922 tarihinde İzmir'in muhterem ve kıymetli halkına hitabı ile yazdığı mektupta:
"İzmir Belediye ve Yönetim Meclisleri aracılığı ile bana İzmir Hemşehriliği sanı verildiğini öğrendim. Vatanımızın Akdeniz'e karşı gözünün ışığı olan, düşman işgalinden kurtulması için bütün ülkeyi seve seve yıllarca mihnet ve fedakarlıklara sevk etmiş bulunan İzmir'imizin hemşehrileri arasında sayılmak bana sonsuz bir sevinç ve övünç olmuştur."
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ❤️