Sultanahmet'te eski bir konağın sahibi Hüseyin Amca seksen yaşındadır. Eşini yıllar önce kaybetmiş, uzaklarda yaşayan çocukları ise yılda bir kez birkaç günlüğüne ziyarete gelmektedirler. Hayatını kiracısı olan emekli öğretmen İsmet Bey ile paylaşmaktadır. Anlatıcı İsmet Bey ise hiç evlenmemiş, yalnız bir hayat sürmektedir. İkilinin kentsel dönüşüm adı altında konağı almak isteyen Dursun ile tanışmaları pek hoş olmasa da ilişkilerinin devamı farklı gelişir.
Bu kitap nerden radarıma girdi, hangi ara aldım hiç bilmiyorum. Herhalde 'yaşanmışlıklara' olan tutkum sebebiyle, kapakta konağı görünce ekleyiverdim sepete . Zira yazarı da hiç tanımıyorum. Yazım dili basit, bir kahveye eşlik edebilecek bir hikayesi var kitabın. Sonu beklentimi karşılamadığı gibi geneli için çok da keyif aldığım bir okuma olmadı diyebilirim. Kimi tekrarlar, satır aralarındaki boşluklar bir çırpıda okuyup bitirmeyi sağlıyor kitabı. Elimdeki hacimli kitaba bir nefes arası vereyim diye okumak istemiştim, şimdi kaldığım yerden devam edebilirim minik külçeme.