Annelik niyetle başlar, duayla süslenir zannımca. Merhametin başladığı yer de burası olsa gerek. En başta dünyaya getireceği yavrusunu tüm benliği ile istemek, ona annelik etmeye niyet etmek…
Kitap, anneliğin her safhasına, duygusuna, kadının eş seçimine vb bir çok konu için bölüm ayırmış. Bu serüvenin de ibadet oluşunu vurgulayarak ilerlemiş. Niyetini güzel almış bir yazarın kaleminden, akıcı bir kitap.
Annelere özel notum: Bu tarz kitapları okuduğumuzda yetersizlik hissine kapılıyorsak biraz düşünelim. Her şeyi mükemmel yapmak zorunda değiliz. Biz her şeye koşturan ve dünyanın gücümüze ihtiyacı olan varlıklarız. Hata yapabiliriz. Hepimizin eşi biricik, herkesin evladı biricik ve çok farklı. Kimsenin reçetesi kimseye uymak zorunda değil. Asıl yetersiz hissetmesi gerekenler sadece oturanlar, çabası olmayanlar. Annelik hayatı boyunca annelik nasıl olur diye düşünmeyenler, bir sayfa kitap okumayanlar, etrafına bakıp incelemeyenler. İmkan, para vs işi değildir annelik. Bir sevgi bir merhamet bir oyun değil midir bu işin başı?
Biz yolda olanlarız, yolda olanların sonu da iyidir. :) Güzel Dava Hanımları’mla tahlil ettik bu kitabı; onlar da yoldalar, onlar ne güzel yoldaşlar🩶 #davahanimlariokumagrubuniğde
İnsan büyüdükçe hem anneliğin kutsallığını fark ediyor hemde binbir türlü sıkıntıda çocuk yetiştirmeye çalışan annelere hayran oluyor. (Özellikle anneme hayranım, hayatımda onun kadar donanımlı bir kadın ve anne daha görmedim. İyi ki anne olmuş çocuk yetiştirmiş, iyi ki annem olmuş.)
Bir şey daha var, insan büyüdükçe herkesin anne olmaması gerektiğini de idrak ediyor. Merhametsiz anneleri her geçen gün daha yakından tanımak zorunda kalıyoruz. Çok uzağa, haberlerde izlenenlere kadar gitmeye gerek yok. Çocuklarının koşulsuz sevgisini kullanan, onların duyguları ile oynayan anneleri de Rabbim ıslah etsin diyorum, ne denir dünya burası.