Puan vermedi·336 syf.··
Beğendi
·
2024 162. kitabı
"En iyi kitaplar iyi okur olarak adlandırılanlar tarafından bile okunmaz." "Kim bilir kaç insan bir kitap okuduktan sonra hayatına yeni bir yön vermiştir? Mucizelerimizi açıklayacak ve yenilerini ortaya çıkaracak olan bir kitap mutlaka vardır." "Yazarlar her toplumun doğal ve karşı konulamaz aristokrasini oluştururlar ve insanlık üzerindeki etkileri krallardan, imparatorlardan çok daha büyüktür." Minimal yaşam tarzını sıklıkla düşündüğüm ve de doğayla içe yaşamak istediğim son yıllarda zihnime ilaç gibi gelen bir okuma sağladı #waldenyadaormandayaşam . @inkilapkitabevi nin #livanelikitaplığı adı altında #solmazkamuran çevirisiyle yayımladığı #kitap Amerikalı #yazar #şair ve #filozof #henrydavidthoreau ya ait. Yazarın 1845/1847 yılları arasında içinde bulunduğu tüm imkanları bırakarak Walden gölü kıyısında kendi yaptığı bir kulübede yaşamını nasıl idame ettirdiği anlatan satırlar ilham verici . Hatta çok da düşündürücü. Zaman zaman, özellikle de ev ve şehir değiştirerek taşınırken hepimizin düşündüğü eşya sorunsalına takıldı yine aklım. Hep bir üst model elektronik eşyayı alma isteği, modayı takip etme güdüsü ya da kıtlık çıksa bizim eve gelir insanlar dedirten dondurucu istifleri. Bir süre sonra bizin onlara değil onların bize sahip olduğu yığınlar... Peki ya akıp geçen zaman içerisinde kendi ruhumuza bu denli yatırım yapıyor muyuz? Evet çok kitap okuyoruz ve DT yeni sezona giriş yapmışken bu yılı da zevkle geçirmeyi düşünüyoruz falan ama ya düşünce yapımızı besleyen, bizi ruhsal huzura erdirecek olan yaşam deneyimleri için çaba gösteriyor muyuz? Tüm mevsimlerin içerisindeki bilgeliği görerek tüm koşullardaki nihai mutluluk için hazır mıyız? Ne ölçüde samimiyiz ve bunu yansıtıyoruz? İnsanlarla diyalogumuzu ısıtan yegane unsur tavırlarımızken biz masamızın zenginliğinden mi dem vuruyoruz? Kitap, insanın yaşam tarzını sorgulatıyor. Her şeyden önemlisi de yaşama karşı duruşunu! Gardrobunu açtığında mı kalabalık hissediyorsun kendini yoksa canın sıkıldığında telefon numaralarına göz attığında mı? İsterim ki herkes okusun.. Kendini keşfetmeyen insan bir başkasını da anlayamaz. #tavsiyekitap #orkungalolarkitaptavsiyesi #OkurSevtap
Walden ya da Ormanda YaşamHenry David Thoreau · İnkılap Yayınevi · 20232,127 okunma
·
54 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.