Köy Enstitüsünde yetişmiş bir yazar olan Fakir Baykurt kendi deneyimlerine dayalı bir röportaj ve çeşitli yerlerde basılmış bazı yazılarını içeren bu kitabında Köy Enstitüsünü bizlere anlatıyor. Nasıl bir eğitim veriliyordu, neden kapatıldı, on yıllık hayatında enstitü öğrencilerine ve topluma nasıl katkı sağladı gibi kapsamlı sorulara detaylıca yanıt veriyor. Köy Enstitüleri hakkında detaylı bilgiye sahip olmak isterken denk geldiğim bir kitaptı ve kitap bu noktada kıymetli bir okuma şansı sunuyor. Fakir Baykurt’un eklediği bazı yazıları 80-90’lı yıllarda yazılmış ve o dönemki politik iklimi, eğitimin geldiği hali gözeterek eleştirdiği noktalar da mevcuttu. Benim açımdan bir şeyler öğrendiğim, keyif aldığım ve böyle kıymetli bir yapılanmayı kaybettiğimiz için de üzüldüğüm bir okuma serüveni oldu. Bir yandan da eğitim sektörünün içinde olduğumdan bir şeyler yapmaya itme motivasyonunu güçlendirdi. Dilerim, geçmiştekinden daha da kuvvetli bir halde oluruz, benzer motivasyonları tekrardan buluruz.