Evet, yeryüzünde kadın olmak zor; bazı coğrafyalarda çok daha zor.
Türkiye’de kadınlara seçme ve seçilme hakkı 1923 sonrasında Cumhuriyet döneminde gerçekleşme fırsatını bulmuştur yani toplumsal hayatta gerçekleşen Atatürk Devrimleri’nden birisidir.
Atatürk’üm, her zaman olduğu gibi vizyon sahibi.
Okuduğum bu eser; sadece kadınların yaşadıkları şiddeti, travmayı, zorbalığı, tacizi anlatmakla kalmıyor; güçlü ülkelerin gelişmemiş ya da gelişmekte olan ülkelerin tehdit oluşturmaması adına yapılan sömürü, ekonomik çökertme, zorbalığına da değiniyor.
Kadınların “Cadı” yaftası ile yakılmasından günümüze kadar uzanan her türlü şiddete maruz kalmış olması ne zaman son bulacak?