·592 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Kasım 2024 00:00 Ümit Yaşar Oğuzcan'ın Şiir Denizi 2 de an itibariyle bitti.
Birinci kitap güzel olmakla birlikte inişli çıkışlı idi. Ama bu kitap tam anlamıyla bir şiir kitabı olmuş.
Kendisini şairden ziyade ozan olarak tanımlıyor, şiirleri de o tarzda. Çok basit, sade, açık ve anlaşılır; soyut ve uçuk kaçık söylem kesinlikle yok. Kitabı okuyunca adeta kendinizi görüyorsunuz, şairle bir empati yapıyorsunuz.
Adeta ben, sen, o, biz, siz, onlar, yani bu ülkenin insanları.
Oğlu Vedat'ın intiharına onunla birlikte ben de çok üzüldüm. Eşinden ayrılık üzerine bir de bu acı, fazla olmuş.
İki şiir kitabını şiddetle tavsiye ederim. Biri bu kitap, diğeri Sabahattin Ali.
Hiç şiir okuyamam diyenler, bu iki kitabı okumalıdır.