·64 syf.····Okunma: 07 Kasım 2024 20:02 "Hiç kimse koşulların, acımanın, öfkenin kendisini nereye sürükleyebileceğini bilemez, kaynama derecesini bilemez. Sefil, kötü koşullar insanı sefil kılar; insanın iyilik ve kötülük bakımından daha alçak ya da daha yüksek olması genellikle deneyimlerin niteliğine değil niceliğine bağlıdır." (s.28, Ahlaki kaynama derecesinin bilinmemesi)
Her sayfasında öyle doğru tespitler yer alıyor ki altını çizmeden geçemiyorsunuz. Nietzsche okurları, diğer kitaplarının anlaşılma zorluğunun ne derece olduğunun zaten farkındadır. :) ama bu eserinde diğerlerinin aksine sade ve anlaşılır kısa anlatımlar yer aldığını görüyorsunuz. Daha önce Nietzsche okumamış ama düşünce ve dilini merak eden okurlar için bu kitap doğru bir başlangıç olabilir.