Sende ucacaksın
Puan vermedi·1064 syf.··
2024 149. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 11 Kasım 2024 13:06
Evet günlerdir herkesin merakla bitirmemi beklediği o kitap sonunda bitti. Oldukça uzun süren bir okuma oldu.. King aşırı aşırı sevdiğim bir yazar. İnanılmaz… Bu kitabı da felaket ötesi merak ettiğim kitaplarının içinde en başı çekiyordu. Kitap hakkında sanırım tek bir olumsuz yorum okumadım. Okuyan herkes bayılmış ölmüş bitmiş kitaba. Öncelikle kitabın konusundan bahsedeceğim minicik. İlgilenmeyenler spoiler okumak istemeyenler atlasın. Derry adlı bir kasaba. Ve orda çocukların korkularıyla beslenen bir canavar. 7 çocuk bir araya geliyor ve bu canavara bir savaş açıyorlar. Her şey Bill denen çocuğun kardeşinin ölümü ile başlıyor. Korkunuz neyse bu yaratık ona dönüşüyor ve BUMM ! Sadece çocukları etkiliyor olmasının sebebi ise bunlara sadece çocuklar inanır(!) şimdi kendi öz eleştirim olan yorumuma geçiyorum. İnanılmaz büyük bir beklenti ile okudum ben bu kitabı. Belki beklentim yüksek olduğu için belki de henüz zamanı olmadığı için maaalesef ki üzülerek ben bu kitabı sevmedim sevemedim. Benim için inanılmaz sıkıcı bir okuma oldu. Okumaya başlarken müthiş korkacağım, sayfaları soluğumu tutarak çevireceğim, deli gibi korkarak okuyacağım ve kitap bittikten sonra da sevgili sevimli (!) Penywise rüyalarıma girecek diye düşünmüştüm. Olmadı başaramadık. Ne korku ne gerilim namına bana bişey işlemedi bu kitapta. Normalde ben King okurken heyecandan deliye döner soluksuz çeviririm sayfaları. Ama bu kitabın yaklaşık 400 sayfası hiç akmadı. Resmen sürünerek okudum. Sonrasında biraz heyecanlandı kabul. Bir bölümünde ürkütücü olur gibi oldu. Biraz gergin hissederek okudum. Ama sonrası fos. Bir balon gibi söndü o gerilim hissi. Bu durum beni bir tık üzdü doğrusu. Çünkü King yani o. Nasıl böyle bir şey olabilir ? Karakterleri çok beğendim. Saf ve masum oluşları birbirlerine bağlılıkları ve dost kavramını bu şekilde güzel işlemeleri hoşuma gitti. Korkudan ziyade dostluk kitabı okudum gibiydi. Özetle sevemedim. Ama okunur mu ? Okunur. Hani bazı yazarlar vardır ne yazda okurum dersiniz ya. Öyle işte. Sai de benim için onlardan birisi. Ne yazsa okurum. Bir kaç yıl sonra yeniden okumak için rafa kaldırıyorum bu kitabı. Kim bilir belki seneler sonra okuduğum zaman beni korkutur. Ya da daha küçük yaşlarda okumuş olsam daha korkunç mu olurdu ? Muamma. Neyse okuyun. Herkes bir gün Sai okuyacak ve sende uçacaksın DERRY EVİMİZ ! diyorum ve incelememi bitiriyorum. 7/10 Her şeye rağmen Tavsiyedir
OStephen King · Altın Kitaplar · 20257,4bin okunma
·
139 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.