10/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2024 285. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 23 Kasım 2024 12:22
"Ruhumda huzura yer yoktu. Aksine, mutlu olduğumda huzurum kaçıyordu. Huzurdan değil, huzursuzluktan beslenen, ışıkta değil gölgede büyüyen bir kara çalıydım. Karanlıkların baykuşu, yosunlu taşlarını sarmaşığı, mezarlıkların servisi, bataklıkların gülüydüm." Mediha Hanım seksenine dayanmış ölümü bekleyen eski ses sanatçısı. Eski dediysem beş yıl öncesine kadar sahnelerde olan sonrası yardımıcısı hayatta dayanak noktası kendi yaşlarına yakın arkadaşı İsmet ile yaşayan yaşlı teyzemiz. Hayatının son demlerinde Azrail'in onu unuttuğunu düşünür, açlıktan nefesleri korkarken evlerine gelen telefonla iş teklifi alırlar, arayanlar karanlık insanlardır, gazinoları olup ev ev dolaşıp şarkı söylemeleri istenir birdir ikidir kabul ederler lakin olayın arkasında başka bir şeyin içinde olduklarını anlamaları uzun sürmez. Geçmişte saklanan sırlar canım dediği İsmet ile Mediha'nın arasını açar acaba hayata kaldıkları yerden devam edecekler mi? Mediha hanım yalnız bugününü değil geçmişini de cesurca bizlerle paylaşıyor satır aralarında; ailesi, buraya nasıl geldiği ve neden ölmek istediğini. Hayatını dorukta yaşarken yaşlandığında nasıl hissettiğini okurken duygulandım, akıp giden eserimiz aynı zamanda Don Kişot İyi Edebiyat Ödülü Finalisti olan Emre Saraçoğlu imzalı olmasıyla dikkat çekiyor. Duygulanarak ve gülümseyerek okuma fırsatı sunan eser mizahi bir şekilde de kaleme alınmasıyla ayrı keyif veriyor, tavsiye ederim. Acaba Mediha hanım başına gelenlerden kurtulabilecek mi? Aslında dahası ölebilecek mi ? İsmet'in vefası da beni etkilemişti, yaşadıkları üzücüydü, birbirlerine destek olmaları ise mutluluk. "Her şeyden vazgeçsek de nefes aldığımız zaman boyunca, tutunacak dallara gereksinim duyuyoruz. Onlarsız ölürüz."diyor Mediha Hanım ve İsmet için ekleme yapıyor: "Artık biz ev sahibi ile yardımcısından öte elmayla çekirdeği olmuşuz. Ona bir şey olursa ben ne yaparım? " Şarkı söylemenin kendisinde tutkuya dönüştüğünü eser boyunca bizlere geçiriyor. "Dünya kirli, katı, kötü bir yerdir. Ben de şarkı söyleyerek bu kötülüğü biraz olsun hatırlatıyorum, kendimi de hafifletiyorum, o kadar..Şarkı söylemeden nefes alamam." ~ The Kitap Yayınları @book._blogerr #bookblogerileokuyoruz ~
Mediha Hanım Ölmek İstiyorEmre Saraçoğlu · The Kitap · 2024121 okunma
·
50 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.