Puan vermedi·271 syf.··
2024 90. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 23 Kasım 2024 13:09
Kitap ismiyle müsemma. İki bölümden oluşuyor, ilk kısım ateizmi ikinci kısım ise deizmi anlatıyor. Ateizm bir yaratıcının olmadığını savunuyor. İnkarcılar ve inananlar aynı şeyi arıyor aslında, birisi inkar edeceği şeyin varlığını diğeri ise iman ettiğinin kanıtını. İki tarafta sonuca ulaşıyor birisi öylece bırakıyor birisi iman ediyor. Ateizmde de bunu anlatıyor aslında, neye inanmak istemediğini biliyor ve zıt şeyleri bulmaya çalışıyor. Ateizmi savunanlar tezat sorular soruyor ama insanın aklı allahın zaman ve mekandan münezzeh olduğunu kapsayamıyor, ayrıyetten allahın bunca kötülüğe karşı niçin bir şey yapmadığını sorguluyor ama insanın iradesini hiç hesaba katmıyor. Sizce de insanlık bir olup savaşlara, hastalıklara, fakirliklere yardımcı olamaz mı? Pek tabii olur ama insanın iradesini allah ona bırakmış ister iyi davran ister kötü demiş, iyiysen mükafatını alırsın demiş ama ateizm bunu görmüyor. Aynı zamanda da allahın sıfatlarını bilmediği içi yanlış sorular soruyor ve haliyle yanlış cevaplar buluyor. Deizim kısmında ise bir yaratıcının varlığını kabul ediyor ama ona aracı olacak bir şeyin olmadığını savunuyor. Kitap alemlere rahmet olan peygamberimizi anlatarak başlıyor onun huyunun lafzının güzelliğinden bahsediyor. Peygamberimiz seçilmiş bir kuldur, Allah'ın dediklerine harfiyen uyar ve onları tebliğ eder, peygamber olmadan öncede insanlar ona yalansız bir yüzünün olduğunu söylüyormuş. Hem çok da güvenilir olduğu için müşrikler iman etmemelerine rağmen eşyalarını ona emanet edebiliyorlarmış. Bir peygamber davranışlarıyla tüm insanlığın kalbini kazanmış, yolundan nice kavimler gelmiş, onun sünnetini devam ettirmiş.... Kitabı anneler okuyor grubu için okudum. Dili akıcıydı, üniversitede ilgili bölümler bunu ders niteliğinde işlemeli bence. Kıymetli öneriler bulunduruyor. Selametle...
Ateizm ve Deizm Eleştirisiİbrahim Çoban · Mgv Yayınları · 2022161 okunma
·
63 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.