İnsanın kendine bir aynadan bakmasını öğütlüyor.Aynadan baktığında bazen kızgın , bazen üzüntülü, sinirli , mutlu ve her halinin yansımasını izliyorsun.Sonra o izlerin ana kaynağına seni indiriyor.Ana kaynak olan bilinçaltında ki duygu barkodunu annenden mi?, babandan mı?, zamanında alamadığın heves, mutluluk, yarım kalmışlık mı ?, gibi sorularla barkodu çözümlemede yol gösteriyor.Zamanın kıymetini ve minnetin, şükrün, helalleşme, affetme, affedilmenin ne kadar değerli olduğunu anlatıyor.Bu değerleri içinde yatay ve dikey olarak konumlandırarak kitap sonunda iki tane meditasyon çalışması ile çakralarını yönlendiriyor.Her ay meditasyon ile bir güzellik tohumunu(yani beklenti, ümit, sevinç , neşe , istek, taleplerimizi ) çakraları hissederek ve yönlendirerek kalbimize ekmemizi ve hayatın onu talep ettiğimiz için bir şey getireceğini anlatıyor.
Kitabın meditasyon kısımlarına kadar ben çok beğenerek, notlar alarak okudum.Zihnimde, kalbimde birçok şeyi aydınlattı ve yenilendim. Son meditasyon kısmı ise benim kendi algılama anlayışımdan ötürü bana pek faydalı görünmedi.Belki de Şuan ihtiyacım yoktur belki de benim istediğim aradığım şey yakın ama uzaktır bilemiyorum.
İlgisini çekenlere keyifli okumalar diliyorum.