GÜMÜŞ YÜREK-2
10/10
·416 syf.··
2024 2. kitabı
Yolu kendi yaratanlara... Öncelikle Damla'nın şu ana kadar çıkan iki kitabını da okuyanların neredeyse hepsi yazım dilinin şahaneliğine, insanı bir an durup bunu buraya bu cümlelerle nasıl anlattın diye düşündürdüğüne olan yorumuma katılacağına eminim. İlk kitapla ilgili incelememi de belki bir gün yaparım ama şimdi, daha iki gün önce bitiridiğim, sonuna olan merakım her sayfada arttığı için hızlıca okuduğum bu kitabı incelemeye koyulalım. SPOILER YOK: Söylemek isterim ki kitabın yazım dili bana puanımı yüksek vermeme neden olan en büyük etken. Sonrasında ise karakterlerin derinlikleri, gelişimleri. Eira'nın Nos'suz geçen zamanlarında onu unutmakla unutmamak arasında kaldığı yüzü böyle miydi gibi yaşadığı gitgelleri sizi bilmem ama benim çok hoşuma giden yerlerdi. Eira'nın zeki Gümüş Yürek 2 bir kız olarak ifade edilmesi, onu bunu çözmesi, ben çözemeden bilmesi arada sinirime dokunsa, kızım bir dur sen de her şeyi bilme diye sinirlendirse de bir yandan zeki bir karakter olduğu için eh, hadi iyi madem dediğim bir şeydi. Eira'nın Nos'u ölümün pençesinden, Doğal Denge'nin elleri arasından almak isteğiyle çıktığı bu yolculukta karşılaştığı engeller, önüne çıkan zorluklar, maceralar ve feylerle bu kızcağızla birlikte yüzleşiyor, yeri geliyor onunla birlikte ağlıyor onunla birlikte merak ediyoruz. Sonunda ne olacak düşüncesine yalnızca Eira değil, biz de kapılıyoruz ve elbette ki size bu partta kitabın sonunda ne olduğunu söylemeyeceğim. İlk kitabı okuduysanız bunu da kaçırmayın diyorum ve Spoiler içeren bölüme usul usul kayıyorum. SPOILER: İki kitabı okuduysanız ya da gönder gelsin, ben spoilerdan korkmam diyorsanız söylüyorum, kardeşim bu Zaina niye hep geride kalıyor? Kızım azıcık sen de bizimle aksiyonlara katılır mısın? İlk kitapta en azından ortalarında bir yerde bir süre yoktun. Bu kitabı okumaya başlamadan önce dedim ki oh, Zaina artık bizimle olur. YOK. İki gözümün Taygalısı bu macerada bizimle gelmedi ama kitabın sonuna bakılırsa üçüncü kitapta bizimle olacak ve bu durum beni mutlu etti. Sonu da belki de benim beklediğim gibi olmadığı için içim buruk kaldı. Bilmiyorum, belki de Damla'nın amacı da buydu, belki de bazı kitaplar hayatın bazı evreleri gibi bize beklediğimizi vermiyordur. Olabilir. Doktor da favori karakterlerimden oldu ve daha fazla görmek istedim, Doktor, üçüncü kitapta olmazsa Damla'nın nerede olduğunu bilmediğim evini basmak isterim, iyi günler. Bast'tan da bir şey çıksın, Nos ile bir bağı olsun diye o kadar çok bekledim ki ama son sayfalarda çocuğun hikayesini öğrenmeden önce anladım bunların bir derdi olduğunu. Sadece ne olduğunu tahmin edememiştim ama öğrendik neyse ki. GERÇİ TAM ÖĞRENEMEDİK. Bast bir türlü o elindeki mektubu bize okumadı ki nasıl öğrenelim. Neyse, üçüncü kitaba kısmettir umarım. Bir de Kozmo demek ve cümlenin devamını getirmek istemiyorum. Ah, fedakar kekim. Senin gibilere göre değildi bulunduğun dünya. Anlamadığım tek bir şey var sadece bilmiyorum okuyan biri beni aydınlatabilir mi, bu kitabın en başında geçen Satori kim ve İlk Cadı Eira için neden Satori gibi koktuğunu söyledi? Anladığım kadarıyla bu ilk sayfada geçen kadının kocası bir Darka büyüsünde görevli, Fey dünyasının açılmasını sağlayan ama kadın kim? O da mı Darka büyüsünde ayrıdm ediyor? Fey mi, yoksa insan mı ve İlk cadı neden böyle bir şey diyor? Tek anlamadığım bu. SPOILER PART BİTTİ! Biraz uzun oldu ama her şeyi konuşmak geldi içimden. Dediğim gibi, yazım dili ve karakter gelişimlerini çok sevdim ama tek sorunum beklediğim karakterlerin daha ön planda olmaması ve sonu... Ama elbette ki bunlar için puan kırmam. Gayet güzel, akıcı ve ilgi çekici bir kitaptı. Yol sizden yana olsun.
Gümüş Yürek 2D. N. Archeron · Guardian Yayınları · 2024875 okunma
·
1.617 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ellerine sağlık ve yorumun için çok teşekkür ederim 💖 Satori kısmını bizzat açıklamak isterim, umarım açıklayıcı olur <3 Cadı, Eira’ya Satori gibi koktuğunu söylerken “ikinci el bir fedakarlık”tan bahsediyor. Yani kişinin sevdiğinin yaptığı fedakarlıktan. Nasıl ki Nos, Eira için bir fedakarlıkta bulundu, Satori’nin eşi de halkı ve Satori için geçidi açarken kendini öyle feda etti. Cadı, Eira’dan bu kokuyu alıyor ve aklına Satori geliyor, ikinci el fedakarlığın kokusu.
eblackwood
Gönderi Sahibi
Rica ederim, bu uygulamada yaptığım ilk inceleme umarım güzel olmuştur. Açıkladığın için de ayrıca teşekkür ederim şimdi oturmuş oldu🤍.