Puan vermedi·371 syf.··
2024 53. kitabı
Fakir Baykurt ile 2023 yılında “Eşekli Kütüphaneci” kitabıyla tanışmış ve çok sevmiştim. Anadolu’nun misafirperverliğini çok sıcak bir hikaye ile sunmuştu. Bu sene de hazır Türk Edebiyatı okuyorum. Okumam gereken kitaplara bakayım derken, hemşehrim olan @hcelik61 hocanın videosunda görüp merak edip aldım. Fakir Baykurt bu eserini Almanya’dayken yazıyor. Yüksek Fırınlar, Koca Ren ve Yarım Ekmek Duisburg üçlemesi olarak geçmektedir ve yazdığım sıra ile okunabilir. Kitapta Türkiye’den Almanya’ya giden ve çoğu hemşehri olan bir grup işçinin yaşamından bahsediliyor. Kitapta kronolojik bir sıra yok. Örneğin, yaşadıkları zamanı anlatırken bir bakıyoruz hatırasına gelen olaya gidiyoruz. Tek bir anlatıcı da anlatmıyor. Olay ya da hatıra kimin aklına geldiyse o anlatıyor. Her karakteri uzun uzun ele almış. Her ayrıntı mevcut. Ayrıca Almanya ‘da çalışan bu toplulukta sadece işçiler yok. Öğretmen, imam, sosyal çalışmacı gibi farklı meslek gruplarından da insanlar mevcut. Yine kitapta gurbetin zorluklarından, Türkiye’de Almancı, Almanya’da Türk olmak gibi tabir-i caizse iki kimlikli olmanın zorluklarından, Türklerin hep pis ve zor işlerde çalıştırılmasından, kendi gelenek göreneklerimiz ile Almanlarınkilerin arasındaki farklardan kısacası her noktası ile başarılı bir şekilde ele almış. Ancak Almanya’nın soğukluğunu (mecazi anlamda) kitapta hissediyorsunuz. Son olarak değinmek istediğim bir kitabın baş karakteri olan Koca İbrahim var. Kitap 5 günde rahat biterdi. Ancak bu Koca İbrahim gibi ağzı bozuk affedersiniz ama odun bir karakter yüzünden ara vermek zorunda kaldım. 2 kere evlenmiş. Birincisinde karısı ölmüş, ikincisi baldızı o da başkasına kaçmış üçüncüsü de köyden birisini bulmuş. Neymiş erkek yüzü görmeyecek olacakmış, karısına Köstebek Yapılı deyip duruyor ve karşımda olsa bir tane suratına yumruk atardım o kadar sinirlendim. Kendisi başkasının karısına bakabilir başkası bakamaz. Bir de erkek çocuk diye tutturdu, yok efendim erkek olmazsa boşarım karımı diyor. Oğlu oldu bu sefer de bazı durumlardan dolayı (merak duygusu kaçmasın) benim değil diyor. Z kuşağı tabiri ile toksik bir karakter.
Yüksek FırınlarFakir Baykurt · Literatür Yayıncılık · 2018190 okunma
·
58 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.