·400 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Aralık 2024 00:00 yalan yok, kitabın ilk 70 sayfası boyunca kendi kendime ne okuyorum ben böyle diye defalarca kez sordum. belki benim algılarım kapalıydı o ara bilmiyorum ancak evrene alışmam biraz uzun sürdü diyebilirim. bir puan kırma nedenlerimden biri bu. yüz sayfa okuduktan sonra zaten kitabı bırakamadım, 300 sayfayı yutmuşum bir günde. o yüzden evrene alışmakta zorluk çekip bırakmazlık yapmayın derim kesinlikle. çünkü sihir sistemi başta kafamı karıştırsa dahi ilerleyen zamanda çok hoşuma gitti. tüm kartların ne işe yaradığını fark etmeden de ezberliyorsunuz zaten. onun dışında, bu seriye bir nevi found family diyebiliriz bence? ihanet ve yalanlar orada bir yerde olsa dahi gelecekte ravyn'in ailesi ile elspeth'in yakınlaşması muhtemel gözüküyor benim için. belki bu da elm'i çok sevdiğimden kaynaklanıyordur. elm ile elspeth ikilisini okumayı özellikle sevdim mesela. hayattan, gerçekçi bir ilişki gibi hissettirdiler bana. ione ile elm'in sinyallerini de çakıyordu yazar alttan alttan, o sebepten ötürü elspeth ile dost, ione ile de romantik bir ilişki geliştirmesini bekliyorum dört gözle. elspeth'i de karakter yazımı olarak genel anlamda sevdiğimi söyleyebilirim. kitabın başında başka, sonunda bambaşka olan karakterleri okumak hoşuma gidiyor. ayrıca elspeth'in on bir yılını kabus ile geçirmiş olması daha sağlam yapıyor karakter gelişimini fikrimce. bir anda neydim ne oldum tarzı yazım şeklini hoş bulmuyorum. temelleri çoktan atılmış bir başrol olması çok daha iyi. sanırım bazı insanlar duygularının pek de düzgün yansıtılmadığını düşünmüş. buna hak verebilirim ancak genel anlamda donuk bir karakter zaten elspeth, yazarın da tamamen o donukluğa odaklanmak istediği fikrindeyim. ravyn ise garip bir şekilde nefret etmediğim nadir erkek başroller listesine girdi. kabadayı, klişe badboy tiplemesi olmasını beklemiştim ama bazı sahnelerde aşırı şirin geldi gözüme kendisi. elm kadar bayılmasak da gideri var beyefendinin. ione'un redemption arcını da iple çekiyorum çünkü hala kendisini sevmekteyim (elm can fix her). beklentim olmamasına rağmen baya hoşuma gitmiş kitap düşününce, yakın zaman da ikisini de alacağım.