Erdem Bayazıt ; Vahyin diriltici soluğu ile bize bugün ile 30 40 yıl öncesi arasında bir fark olmadığını , hala batının yayılmacalığı ve sömürgeciliğinin devam ettiğini gösteriyor. 79 80 yıllarında yazdığı yazılarının derlenmiş olduğu kitapta yazar islamdan ve gelecekten çok ümitli fakat ben günümüz şartlarında okuyunca bu kadar ümit var olamadım. Tabii ki her yazının sonunda da bağlandığı gibi emperyalist, kominist vb düşüncelerin insanları kitleleştirip sürüklediği farklı düşünce ve olumsuzluklardan arındırmanın en iyi yolu İslam ve bunu gerçekleştirmenin tek yolu da islamı öğrenmek öğretmek ve yaşatmak.