ah canım kadınlar
10/10
·96 syf.··
2024 39. kitabı
#okudumbitti "Ortalığa korku, umutsuzluk ve ölüm yaymak için geldiler. Geldiklerinde beraberlerinde getirdikleri karanlığı gördük. Kini ve öfkeyi gördük . Tahammülsüzlüğün kontrolden çıkardığı hayvanları gördük . Ağladık. Çokça ağladık, çoğulca ağladık. " Merhaba kitapseverler.Bu alıntıyla başlamak istedim kitaba,hemcinslerim ve çocuklar adına ağladım,gerçek bir olaydan esinlenerek yazılmış bir kitap olduğunu bilmek canımızı daha da çok acıtıyor.Ezidi kadınlarının ve çocukların yaşadıkları hiçbir akla hayale sığmaz,ben bu konuyla ilgili daha önce de Sude çelik'nin Huzursuzluk kitabını okumuştum, @tirejmehmetemin hocam tarafından kaleme alınan ve @tuncyayincilik tarafından yayınlanan bu kitap konuyla ilgili okuduğum ikinci kitap oldu,yazar o kadınların yaşadıklarını,duygusal travmalarını inanılmaz güzel aktarmış kitaba.Yazarın mitolojik unsurları da özellikle benzetme ve betimlemelerinde kullanması ve açıklaması oldukça yerinde. Adını söylemek istemediğim vahşileşmiş,insanlıktan nasibini almamış güruhun Irak'ta Musul kentinde Ezidilerin yaşadıkları bölgelere saldırıları sonucu pek çok ezidi yaşamını yitirdi.Öteki oldukları için...Ve bu canavar görünümlü yaratıklar kadın ve çocukları kamyon kasalarına yükleyip önce savaşan militanlarına hediye olarak sundular, kalanların bazılarını köle pazarlarına sattılar,geri kalanların da akıbeti bilinmiyor. Kitabımızın konusu işte tam da bu olaylardan besleniyor.Ezidi bir kadının kaçırıldıktan sonra yaşadıklarını,duygu dalgalanmalarını anlatan bir kitap.Yaşarken ölümü düşler mi insan,o düşlüyor,yaşadıkları onca eziyet, işkence, taciz, tecavüz o kadar yıldırıyor ki yaşayanları geçmişlerini,ailelerini,köylerini hatırlamıyorlar.Kitabın karakteri olan kadın kamyon kasasında yolculuk yaparken geçmiş ile şimdiki zaman arasında gidip geliyor. Bu kitap sadece 96 sayfa.Bir günde inanın bitiremezsiniz,çünkü aklınız yaşananları asla kabul etmez.Bu bir soykırımdı ve dünya 'Dur' demedi,tıpkı Filistin'de,Uygur Türkleri'nde yaşananlara demedikleri gibi.Yaşarken cehennemi gören kadınları çocukları bu kitap vesilesiyle de olsa sevgiyle yad ediyorum.Gittikleri yer cennet,onlara o zulmü yasatanların olduğu yerde cehennemin dibi olsun.
1000Kitap
Kadın ve NehirMehmet Emin Yıldız · Tunç Yayıncılık · 202433 okunma
·
37 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.