Aslında eserin hedef aldığı kitle özellikle ateizim ve deizim gibi akımları savunan kişiler olmasına karşın evet”Elhamdülillah müslümanım “diyen islam inancına sahip herkesin taklitten uzaklaşarak tahkîke yaklaşmasına sağlıyacak , İslamın klavuzu , ahlakı Kur’an olan peygamberi tanıyıp, onun peygamberlik iddiasını en doğru tespit ve delillerle ortaya koyup, akıcı ve sade bir dil üslubuyla yazıp, okuyucuyla buluşturan, doktor ve bir dönem ateist olan yazarın böyle bir eseri yazması açıkça takdire şayan olup tüm kitlelere hitap edeceği kanaatindeyim.O dönem Arap dünyasina gelen peygamberin , cahiliye dönemi diye bilinen ve dinleri putperestlik olan kitleyi
“ Allah birdir ve ben onun Resulüyüm “ diyip, vahiyden aldığı mesajları onlara anlatmakla yükümlü olan bir insanın peygamberlik iddiasını ve mushafın Allah’ın kelamı olduğu ve bozulmadığının ispatını , yorum metodu, haber inşası, samimiyet ve fetanet delilleriyle ispatlamaya gidip çoğu zaman hedef aldığı kitleyi ikna etme sebebiyle batılı düşünürlerin alıntılarıyla delillendirmesi , kimi zamanda ayet, hadisler ve mucizelerle ele alarak delillendirmiştir. Ayrıntıya girecek olursak bahsettiğimiz dönem tam bir cahiliye dönemi olup( kız çocukların diri diri gömüldüğü , kabilelerin üstünlük anlayışı, kölelik ,eşitsizlik, içkinin yaygınlığı, kötülüğe karşılık aynı muamele yapılmamasının korkaklık olduğu…) bu dönemde Peygamberimizin bu insanlara kendisinin Resul olduğunu inandırma ( tabi bunu sadece kendi çabalarıyla değil, Allah’ın izni ve yardımıyla olup), delilleride diyebiliriz öyleki;
Sahabe peygamberliğin en büyük delilidir…
Özetle çokkkkk beğendiğim bir eser olup bu ayki tahlil kitabı olması sebebiyle okumuş olmam çok doğru bir yolda olduğumu bana bir kez daha hatırlattı.
Kesinlikle okunması gerekir.
Rasûl-i Ekrem -sallâllâhu aleyhi ve sellem’in bir sözü ile bitirmek istiyorum ki:
«–Ben, Hakk’ın kudret eli ile cilâlanmış bir aynayım; her kim bana bakarsa, kendi nasılsa, bende kendini öyle görür.».
Altay Cem MeriçPeygamberliğin İspatı