Puan vermedi·127 syf.····Okunma: 18 Aralık 2024 22:09 Gündeme taşıması zor bir konuyu cesurca işlemiş yazar. Kaçakçılıkla geçinen insanların hikayesi, kader olarak görülen bu hayatın zorlukları, insanı karşı karşıya bıraktığı durumlar… bunlar düşünülürken gerçekten mecburlar mı buna diye sormaktan kendini alıkoyamıyor insan, sonuçta çocuğun dayısı mesela kendini oradan sıyırmış bir şekilde, neyse konu bu değil. İlk bölüm bitmesiyle çocuğun ağzından anlatılan bölümler general şivaskonun gelmesi ve İshakın aranması hayat hikayesi güzel anlatılmış.
Kitabın başındaki Cerit ve Fücur’un hikayesinin bağlamdan kopmadan İshak’la birleşmesi gayet güzel, tema yer yer aşırıya kaçılmış gibi politik bir tavır takınılsa da güzel ama duygu ve şiirselliğin dozunun bazı bölümlerde fazla kaçması beni kitaptan soğuttu. Dozunda olan yerlerde güzel ama aynı şeyi evirip çevirip farklı kelimelerle ifade edince benim nezdimde çok etki uyandırmıyor, seven vardır o ayrı. Bu okuma zevkiyle alakalı bir durum ve kişiden kişiye değişir. Türk edebiyatına katkı sunan romanlar ürettiği için kalemine sağlık herkese keyifli okumalar.