·416 syf.····Okunma: 18 Aralık 2024 23:31 Bu yıl okuduğum en duygusal kitap oldu. Eşitsizliğin iliklere işlemiş olduğu dünya düzeninde kadınların yaşamış olduğu haksızlıklara genel olarak ışık tutan, tüm duygu durumlarını mükemmel şekilde aktaran bir kitap olmuş. Son birkaç saattir bitirene kadar kitaptan kopamadım.
Tek takıldığım konu program esnasında gelen vejeteryan konulu mektup oldu. Sonuçta bir romandan bahsediyoruz diyerek geçemiyorum çünkü romanın başlıca işlediği konu tahakküm ve evet aslında vejeteryan takipçiye bir saygı sunumu da gösterilmiş. Yine de bu yeterli değil bence. Besin olarak tükettiğimiz her şey bir canlılık ögesi. Bu konuda gereği dışında bir tüketimi savunmamakla birlikte, bitkiler ile hayvanların birbiri ile denk görülmesi bence çok büyük bir yanlışlıktan ibaret. Söylenecek çok şey olsada bu başka bir konu...