Merhaba dostlar masalsı kurgusu ile büyük mesajlar içeren @omidfarshi nin kaleme aldığı #ateşeyürüyenağaçlar kitabı ile sizi güzel bir yolculuğa davet ediyorum.
Mor ağaç çevresinde ki ağaçlardan rengi ve ruhu ile farklıydı. Hoca ağacın dediği herşeyi dinliyor fakat aklına yatmayan şeyleri soramıyordu. Ağaçlar arasında ki şahit olduğu bir konuşma sonrası bulunduğu yerden ayrılmaya korksa da deli ağacın konuşması ve merakı yürümeye başlar. Güneşe gitmek ona kavuşmaktı artık tek amacı.
İlk olarak göle varırlar ve diğer yürüyen ağaçlar gibi su alırlar yol uzun güce ihtiyaçları vardır.
Yolculuğun ilk gecesinde dallarının arasında bir yılan olduğunu farkeden yılan korkmuş kurtulmak istemiş ama başaramamıştı. Yol üzerinde bir ayıya denk gelen ağaçlar onun gösterdiği yolda ilerlediler.
Peki yolculuk esnasında hangi zorluklarla karşılaştılar?
Güneşe ulaştıklarında neler oldu?
Mor ağaç yılandan kurtulmayı nasıl başardı?
Kalıplardan herkesin inandığı doğrulardan bedenini ve ruhunu saran korku kibir kendini beğenme üzerine ne varsa arınmak en saf halimizle görmek gerekir çevremizi.
Yeri gelir bizi saran duygular adım atmayı bırakın bazen düşünmemize dahi engel olur.
Mor ağaç insanı temsil ediyordu çıktığı yol ve arınma süreci saf gerçekle kavuşma süreci aslında bizler için bir gösterici boyutundaydı.
Biraz tasavvuf biraz spiritüalizm esintileri olan kısa ama etkili bir kitap. Kendimizden bir şeyler bulabileceğimiz gibi bizlere çok şey katacak anlamlı bir kitap.
Yazarın kalemi daim okuru bol olsun. Ateşe Yürüyen AğaçlarOmid Farshi