Puan vermedi·280 syf.····Okunma: 14 Aralık 2024 23:33 İncelemeye başlamadan önce:
(kitap incelemesini okumak isteyenler bu kısmı atlayabilir)
Sabahın erken saatinde kalkmamı gerektirecek hiçbir sebep yokken erken kalkmış ve hiçbir zorunluluğum yokken bu satırları yazmaya başlamışsam en genel ve soyut ifadeyle “değişimin” vakti gelmiş demektir. Yılbaşı değil, aybaşı değil, hafta başı değil; ibretlik hiçbir şey yaşamadım ve doğum günüm de değil. Bana kalırsa değişim için bir dönüm noktasını beklemek sihirli bir değnekten medet ummak kadar saçmadır; değişim, akla gelen ilk farkındalık düşüncesini harekete dönüştürebilirsek bizi istikrar ve başarıya veya daha doğru bir tabirle tatminlik duygusuna ulaştıracakmış gibi hissediyorum. Ayrıca belirtmeliyim ki içimde uyanan değişim isteği ile birazdan inceleyeceğim kitabın uzaktan yakından ilgisi yok, sadece denk geldi diyebilirim. İlk incelemem ve devam etmesini umduğum tüm incelemeler için takriz sadedinde yazımı yazdıktan sonra artık kitap incelemesine geçebilirim.
KİTAP İNCELEMESİ:
Kitap bize Washington Üniversitesi’nde Dr. John Gottman tarafından kurulan “Aşk Laboratuvarı’nda” ilişkiler üzerine yapılan bilimsel araştırmaları aktarıyor. Bize derken kitabın adından da anlaşılacağı üzere erkekleri kastettiğimi belirtmek isterim. Zaten kitap kapaktan içeriğine kadar erkekler düşünülerek dizayn edilmiş. Kapağında dikkat çekici olacak şekilde kırmızı renk tercih edilirken yazılar büyük fontta kullanılmış ve ara ara karikatürlere yer verilmiş. Anlaşılan o ki kitabın hitap kitlesi düşünülürken okuma yazmayı hayatta kalacak kadar öğrenenler dahi hesaba katılarak geniş bir okuyucu kitlesine hizmet verilmek istenilmiş. Bu tabi ki içindeki bilgilerin değersiz olduğu anlamına gelmez; bilimsel veriler gayet açık ve anlaşılır bir dille paylaşılarak okuma seyri yüksek bir eser meydana getirilmiş. Muadillerini daha önce okumuş, benzer bilgilere daha önce rastlamış olsam da bu tür kitapların doğru yönlendirmelerinin günlük hayattaki yansıması kayboldukça bir hatırlatıcı gibi tekrar tekrar okunması taraftarıyım ve bu bakış açısıyla baktığımda en azından kendi adıma faydalı bir okuma olduğunu söyleyebilirim. Kitabı; ilişkinin başlangıcı, gelişmesi ve son-suzluğu şeklinde üçe ayırabilirim. Kadınların neden alışveriş yapmayı sevdiğinden cinsel hayata kadar ilişkiyi etkileyecek her türlü konuya değinilmeye çalışılmış. Kitabın başlarında yer alan “erkekler, bir ilişkiyi kurma ve yıkma gücüne sahipsiniz” cümlesi de bu kitabı neden okumalıyız sorusunu cevaplarken bize ilişkiler konusunda ne kadar sorumluluk düştüğünü de açıklar nitelikte. Sorumluluk demişken günümüz dünyasında feminenlik tepesinden maskülenlik tepesine durmaksızın koşan, soluk soluğa kalmış yorulmuş artık konuşmaya mecali kalmamış bizlerin derdini de kadınlara anlatacak eserlere ihtiyaç duyuyoruz demiş olayım ve söyleyeceklerimi böylelikle sonlandırmış olayım.