·168 syf.····Okunma: 19 Aralık 2024 01:02 Genç Timaş’ın kitapları her yaşa uygun olsa da durağan olur diye biraz önyargılı yanaşmıştım. Önyargılarımı yıkıp beni içine çeken, güzel köy havası aldıran ve gerçek bir hayat hikayesinden uyarlanan bir kitap okuduğum için mutluyum. İlk başları giriş olmasından sıkılabilirsiniz belki ama yavaş yavaş oturuyor kurgu ve merak ediyorsunuz ne olacak diye. Tatmin eden bir sonla, mutlu yüzle biten bir kitap diyebilirim. Bu arada kitabı okuduktan sonra kitabı rafta incelerken dikkatimi çeken bir şey oldu. Normalde yazara baktım, kitaplarda yazarları da incelerim. Ama demek fark edemedim. Başrolümüzün soyadı da Balpınar yazarın da öyle. Şaşırdım ister istemez ve soru oluştu dolayısıyla. Yazar akrabasının mı hayat hikayesini yazdı yoksa yakın olduğu, ailesinden olan birinin mi?
Spoiler
Asım’ın kuzenini kaybetmesi öyle duygulandırdı ki adeta onun yerinde olup o hisleri yaşadım. Gözlerim doldu. Babasının yaptıkları, dövülmesi, azarlanması gerçekten üzdü. Keşke çocuklar daha güzel çocukluk yaşayabilseler. Özgür bir çocukluk… sonuçta bir daha gelmeyecek yıllar. Abisinin gitmesine üzüldüm, hatta kitabın sonunda fotoğraflar bulunuyor. Karakterlerin gerçek hali olan fotoğraflar. Değişik bir his bu da, okuduğum karakterlerin aslında gerçek biri olmaları ve de kitabın sonunda fotoğrafları bulunması -güzel detay-. O fotoğraflarda aile fotoğrafı da vardı ve Rasim abisi yoktu. Kitabı bitirmeden baktığımda fotoğrafa demiştim neden o yok. Cevabını almış oldum.