"Derin anaforlarda yapayalnız ve sefil
Beyhude yaşıyorum; Umutlar bana kefil."
(Sayfa 100)
Nurullah Genç okurken hep uzaklara giderdim düşünce olarak kalemindeki bu olağanüstülük beni her eserinde kendine çekmiştir.
Çiçekler Üşümesin bu eserinde de divan edebiyatı havası hakim.
Dil olarak ağır değil lakin okurken her dize de fazlasıyla anlam yoğunluğu var.
Bu ise yazarın tüm eserlerini ön plana çıkaran özelliklerden..
Eseri okurken etkilendiğim ve incelememde de söz etmek istediğim bir kaç alıntıya yer vereyim:
"Her adımda ruhuma şehriyâr oldu derdim
Her adımda yeniden seyrettim öldüğümü."
(Sayfa 108)
"Kar yağsa da bu ıssız vadiye, gün bitmesin
Yapraklar üşüse de, çiçekler üşümesin."
(Sayfa 109)
"Bir anlık sevincimi kuşatır hıçkırıklar
İçimin mahzeninde yankılanır nefesim."
(Sayfa 75)
"Ölüler gibiyiz göğün altında."
(Sayfa 70)
"Benden anlamadın, şiirden anla
Senin gülüşünle yaşadığımı
Akşamı ettiğim senden kalanla
Sabaha seninle başladığımı
Benden anlamadın, şiirden anla"
(Sayfa 60)
Okuyacaklara tavsiye ederim.