Değersiz Bir Hayat iki desem yeridir sanırım
10/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2024 74. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2024 02:22
Yemin ederim bunları yaşayıp bir de kaleme almaya cesaret etmek çok büyük bir takdiri hak ediyor. Bazen 152 sayfalık bir kitap gelir içinize öküz gibi oturur. Bazı sayfalarda yarım saat duvar izletir. Ağlamak ile sinirlenmek arasındaki çizgide sizi bırakır gider. Sırf toplumda kabul görmek için gerçek benliğinden kurtulmaya çalışmak o kadar üzücü ki,aslında olmadığın o kişi olabilmek için kendine yalvarmak.. Zorbalık ve homofobi birleşince neler olabileceğini tüm çıplaklığıyla,bazı yerlerde rahatsız edici olabilecek derecede açık şekilde belirtmesi başlarda bir tık rahatsız etse de sonradan dedim ki gerçekleri kesip biçmeden o acının,acınası duyguların tokat gibi okuyucuya geçmesi çok daha iyi. Belki bu sayede empati bile kurmak gerekmeden dümdüz okuyarak az da olsa bu insanların toplum içinde ne denli tehlikeyle karşı karşıya oldukları anlaşılır. İçimdeki homofobi nefretini o kadar körükledi ki yolda kadın döven birini görse başını eğip yolunu değiştirecek,kadına bağıran hakaret eden birini duysa onların özeli karışılmaz deyip sıyrılacak kişilerin sırf kendileri gibi tekdüze höt höt tipler olmadığı için güçlerini onlar üzerinde deneyip ego tatmini yapmaları yüzünden binlerce insan dümdüz yaşamında nefrete hedef gösteriliyor. Murat Soner bir videosunda uzaya adam gönderdik diye ülkeyi gelişti sanıyoruz tarzı bir cümle kurmuştu,uzaya adam bile gönderebiliriz ama insanların tercihlerine,yönelimlerine saygı duymayı daha zor öğretiriz maalesef. Okuyun,okutun,hediye falan alın okusunlar. Aslında özellikle ebeveynlerin okumasını isterim o çocuklarının benzemesini istemediği kişilerin ne zorluklarla hayatına devam etmeye çalıştığını. Daha çok yazarım lakin kitap incelemesinden kopuyor bu yüzden burada noktalıyorum.
1000Kitap
Eddy’nin SonuÉdouard Louis · Can Yayınları · 2021905 okunma
·
204 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.