Yazar kendi döneminin Fransızca kaynaklarına bakarak genel bir Ermeni tarihi yazmış. Ancak bunu yaparken düşmanca bir tutum sergilemiş. Yazdığı bazı şeyler doğru ise de bu tutumu doğru yazdığı şeyleri geri plana atmış. Ayrıca yazarın verdiği bazı bilgilerde hem yanlışlık hem de tutarsızlık var. Mesela, Ermeni lideri olabilecek bir kişinin adı İrani bir ad ise o kişi Ermeni değil Farsi kökenli olmuş oluyor. Peki bir Ermeni de çıkıp Türk önderlerinin adı da Arapça veya Farsça derse ne cevap verecek? Diğer bir tutarsızlık da ilkiyle bağlantılı olarak, Ermeni diye anlattığı kişileri daha sonra bunlar Ermeni değil Partlı demesidir. Yazarın düşmanca tutumu Osmanlı son dönemdeki Ermeni olayları, tehcir meselesi ve sözde soykırımdan gelmektedir. İlmi değeri olmayan bir eser ne yazık ki.