10/10
·856 syf.··
Beğendi
·
2024 71. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 09 Aralık 2024 00:37
Sophie Lark'tan okuduğum ilk kitap Anastasia oldu. Ve sanırım son da olmayacak. Çünkü bu kitabı ve yazım dilini çok beğendim. Yazar öyle olmadığını söylese de kitap Anastasia uyarlaması. Ve bence çok iyi bir karanlık uyarlama olmuş. Zira kitapta canavarlar, kurtlar ve vampirler de mevcut. Öncelikle biraz kitabın konusundan bahsedeyim. Kitap 1919 yılında Romanov ailesinin imparatorluğundaki Çarlık Rusya'da geçiyor. Gerçek dünyada olsak da bazı insanların büyü güçleri mevcut, Romanov ailesi de değişik güçlere sahip üyelerden oluşan bir aile. Anastasia, Romanov'ların en küçük kızı. Üç tanesi ablası (Tatiana, Olga, Maria) bir tane de erkek kardeşi (Alexei) var. Alexei çareviç yani varis olmasına rağmen hemofili gibi bir kan hastalığına sahip olduğu için el bebek gül bebek büyütülür cepheden uzak tutulur. Hiçbir zaman ablaları kadar çok dikkat çeken bir insan olmayan Anastasia asi bir çocuktur. Bir gün babası cephede isyan bastırken babasının kuzeni ve komutan Nikolasha sarayı ziyarete gelir. Anastasia'ya da yolda bulduğu yaralı bir şahin hediye eder. Anastasia şahinin adını Artemis koyar ve bir süre sonra Artemis'in onunla konuştuğunu duymaya başlar. Yeteneğinin bu olduğunu düşünür ama sadece Artemis ile konuşabilmektedir. Sonrasında Nikolasha dönüş yolunda Alexei'i yanında götürecekken Anastasia da gizlice trene biner ve babasının bulunduğu kampa gelir. Babasının tepkisiyle karşılaşsa da Kazaklarla yapılacak olan barış anlaşmasında orada bulunmasına izin verilir. Kazakların atamanının oğlu Damien da oradadır ve fırsattan istifade imparatora saldırır. Anastasia o zamana kadar büyü gücünü keşfedememiş olsa da o an zamanı yavaşlatarak babasını kurtarır. İmparator Nikolay da bu yaptığı şeyden sonra Kazakların bağlılık yeminini kabul etse de Damien'ı 10 sene onun himayesinde çalışması için Nikolasha'nın himayesine verir. Geri döndüklerinde belli zamanlarda Anastasia ile organize edilen partilerde karşılaşırlar. Anastasia ve Damien bu yaşananlardan sonra birbirlerinden nefret etseler de aslında birbirlerine bir çekim de hissetmektedir ama ne olduğunu uzun süre boyunca anlayamazlar. Bir gün Romanov ailesi Rasputin denen kahin (?) için düzenlenen bir partide onunla tanışır ve ilk başta önyargılı olsalar da Alexei'yi iyileştirme yolundaki hamleleri yüzünden onu hikayesine alırlar. Ancak sonrasında yaşanacaklar herkesin kaderini ve her şeyi değiştirecektir. Gerçekten bu hikaye benim için çok uzun bir yolculuktu ama şunu çıkartsam dediğim hiçbir şey yok. Çünkü her şey birbiriyle bağlantılı olduğu için hikayeden bir şeyi çıkarttığın an bütün her şey değişir. Romanov ailesinin ideolojisini sevmesem de aile üyelerini ve Anastasia'yı gerçekten çok sevdim. Gerçi sonrasında Anastasia sayesinde Romanovlar da bir nebze akıllandılar. Damien ve Anastasia'nın arasındaki bağ çok güzeldi. Anastasia'nın yaşadıkları gerçekten çok üzücüydü. Sadece biraz fazla tahmin ettiğim şey oldu. Gerçi sonlara doğru olan ters köşe çok iyiydi orası ayrı. Sonunu da çok beğendim. Kitap bittikten sonra başka kitaplar okurken bile bir müddet aklımdan çıkmadı. Sürekli Anastasia ve Damien'ı düşündüm diyebilirim. Çok güzel bir kış kitabıydı o yüzden okuyun, okutun.
AnastasiaSophie Lark · Nemesis Kitap · 202436 okunma
·
407 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.