·96 syf.····Okunma: 03 Ocak 2025 17:05 Birlikte tahlil yapalım diye bir arkadaş bu kitabı okumam için verdi. Yazarını ilk kez duydum. Kitaba İslami açıdan bakarsak çok fazla anlamsızlıklar içeriyor. Diğer türlü bir hıristiyan gözünden bakmak da imkansız olacağından incil okuyormuş gibi his veriyor. Metinlerin üslubu incil gibi...
Anılar hikayeleştirilerek Adem ve Havva'nın yaratışından dünyadaki yaşamlarına kadar olan kısımlar anlatılıyor. Tamamen cahil olduklarından ve zamanla hisler ile buluşlar yapıldığından dem vuruluyor. Bu da İslami olarak mümkün olmayan bir durum. En dikkat çekici durum ise şeytanın tasvir edilme şekli. Düşündüğümüzün aksine yol gösterici gibi tasvir ediliyor. Tabi en can alıcı nokta ise Cennetten kovuluş için yaratıcı suçlanıyor.
Anladığım üzere kitap kafası karışık kişiler için kafa karıştıcı olarak vazife görüyor. Sorgulayalım ama öncelikle neyi sorguladığımızı sorgulayalım. Soruya O kim diye değil de ben kimim diye başlarsak, O'nu bulmak daha kolay olabilir.