·205 syf.····Okunma: 04 Ocak 2025 12:38 Susanna Tamaro'nun Afrika’daki bir arkadaşına yazdığı mektuplardan oluşan bu kitap, mevsimlerin ilerleyişiyle birlikte doğadaki değişimleri ve bu değişimlerin yazarda uyandırdığı duyguları ele alıyor. Yazar, kendi bakış açısıyla bu doğal döngüleri toplumsal sorunlarla ilişkilendirerek insanlığın geldiği noktayı sorguluyor.
1997 yılında yayımlanmış olmasına rağmen, kitap öylesine zamansız ki günümüzü ve bugünkü toplumsal sorgulamalarımızı anlatıyor gibi hissettiriyor. İnsanlığın doğallıktan uzaklaşması, tüketim kültürünün yaygınlaşması, mevsimlerin düzeninin bozulması, yitirdiklerimiz ve okumak-yazmak gibi pek çok konu, yalın ve etkileyici bir şekilde işlenmiş. Yazarın evrensel ve zamana meydan okuyan bu mektupları, hem düşündürüyor hem de içsel bir yolculuğa davet ediyor.