Puan vermedi·133 syf.····Okunma: 06 Ocak 2025 16:31 Toplumdaki her kesim insanın aynı müfredatla ,bürokrasinin belirlemiş olduğu müfredatla, eğitim alması demek; toplumun üst merkezler tarafından istenilen şekilde yönetilmesi demektir. Asıl amaç bürokrasinin sahip olduğu görüşü herkesin kabul etmesini sağlamaktır. Bu yüzden eğitim tek elden çıkarılmalı, herkesin liberal şekilde eğitim alacağı hale dönüştürülmelidir.
Belki de okulda hiç eğitim almamış ancak asıl öğrenimin gerçekten okulda gerçekleştiğini düşünen ebeveynlere sahibiz. Kişi asıl öğrenimini çevresinden, arkadaşlarından, okuduklarından, hayatın birtakım getirilerinden öğrenir. Okulda alınan eğitim ise bunun çok cüzi bir miktarını karşılar.
Okullarda öğrenimin okula devam etmekle artacağı, alınan notlarla elimize bir belge geçeceği ve bize bir diploma verecekleri öğretilmektedir. Sonra ne olacak peki; günümüz ekonomik sisteminde satılık veya kiralık bireyler…
Kaliteli bir eğitim sistemi şu üç amacı gerçekleştirmelidir:
-Bilgiyi öğrenmek isteyen kişiye her türlü imkan sunulmalıdır.
-Bilgi sahibi insanların, öğrenmek isteyen kişileri bulması kolaylaştırılmalıdır.
-Halkın kendi yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve yeteneklerinin kullanmalarının sağlanması.
Günümüz okul ritüelinin esirgediği araç gereç için harcanan para, bütün halkın yaşamın içine dahil olması için harcanabilir.