Okumalarımda öykü kitaplarına çok yer veren birisi değilim. Nedenini anlamadığım şekilde öykü kitapları; öyküler ne kadar kısa kısa bile olsa okuma hızımı kesiyor. Yine de bu yıl okumalarımda daha fazla öykü kitabına yer vermeye karar verdim ve Lanetli Tavşan kitabını edindim.
Kitabı almadan önce yaptığım araştırmalarda kitabın farklı bir tarz olduğunu okumuştum. Gerçekten çok farklı bir kitaptı. Kitap 10 öyküden oluşuyor. Her öykü yaklaşık 20 sayfa. Öyküleri okurken tam anlamıyla “black mirror” dizisini izliyor gibi hissettim. Kendi kendime “ben şimdi ne okudum” diye sorduğum öyküler oldu. Her öyküsü farklı hisler uyandırsa da en beğendiğim öykü “Rüzgarın ve Kumların Hükümdarı” oldu.
Öykü kitapları ile anlaşamayan kişilerin bile okumaktan keyif alacağı, merakla okuyacağı bir kitap olduğunu düşüyorum. Öykü kitaplarına alışık olan kişilerin ise şu zamana kadar okuduğu öykülerden farklı bir deneyim yaşayacağını düşünüyorum. Ve iki kesime de öneriyorumm…