Herkesin hayatında çok özel bir yer tutan bir kitabı vardır ya, benimkisi kesinlikle Veronika Ölmek İstiyor…
“Hayatta tek bir kitap okuyabilecek olsan hangisi olurdu?” diye sorsalar yine Veronika Ölmek İstiyor derdim. O kadar özel bir yer tutuyor bu kitap benim için. O yüzden tekrar okumak ve hafızamı tazelemek istedim.
Kitap; intihar teşebbüsü sonrası gözlerini akıl hastanesinde açan Veronika’nın çok az bir ömrü kaldığını öğrenmesini ve bu çok az vaktinde hastanede yaşadığı şeyleri anlatıyor. Kitapta altını çizmediğim cümle içeren tek bir sayfa yok. Kitap içerisinde karakterler arasında geçen her diyalog çok kıymetliydi. Bu diyalogları daha önce okumuş olsam da her okuyuşumda durup tüm inançlarımı, düşüncelerimi, kendi hayatımı sorguladım.
İçeriğinin yanı sıra yazara da değinmek istiyorum ki muazzam bir üslup yakalamış kitapta. Vermek istediği mesajı çok net ve sağlam vermiş. Okuyucuyu düşündürmeyi çok iyi bir şekilde başardığını düşünüyorum.
Günümüzde okumayan çok kişi kalmamıştır diye düşünüyorum ancak okumayanlar da illa ki vardır. Kesinlikle önerimdir. Beklentiniz yönünde hayal kırıklığına uğramazsınız…