·192 syf.····Okunma: 26 Ocak 2025 21:00 Kierkegaard'ı okumayı çok seviyorum ve özlemişim. Dinlediğim için birçok altı çizilesi yeri kaçırdım. Bir gün baştan elime alıp altını çize çize okumak isterim. Kitapta birçok güzel tespit olsa da aslolarak Hristiyanlık üzerine yazıldığı için bakış açılarımızda büyük farklar da vardı. Hristiyanlığı mantıkla açıklamak mümkün olmadığı için aklı tamamen devre dışı bırakmanın doğru olan olduğunu savunuyor yazar. Bir de itidalin doğru olan olmadığını söylüyor ve ya hep ya hiççi bir tavır benimsiyor. Oysa bizde iyi olan itidaldir. Ama itidalli olmaktan kastı tam olarak bizdeki itidal mi emin olamadım, olmayadabilir. Daha çok bizdeki münafıklık durumunu kast ediyormuş gibi hissettim. Öyleyse eğer doğru söylüyor tabi. Dediğim gibi bence dinlenerek değil de dikkatle okunup altı çizilecek bir kitap.