Puan vermedi·176 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Şubat 2025 00:28 Tanzimat Edebiyatı özelliklerini okurken görebileceğiniz bir eser. O dönemin şartlarını, insanların karakterlerini sade ve etkili bir şekilde anlatıyor. Her Türk'ün genel kültür birikimi açısından okuması gereken bir eser asla sıkmıyor. Alafranga ve alaturka terimleri üzerinden kurgulanmış iki karakterin hayat hikayelerini ve yan karakterleri konu alıyor. Rakım Efendi sevmediğim bir karakter oldu, Felatun Bey'i de sevemedim ama okurken sıkılmadım. Rakım Efendi'yi sevememe nedenim asla kime aşık olduğunun farkına varamaması ve etrafındaki insanlar sayesinde Canan'a aşık olduğunu sanmasıydı. Dönemin şartları ve kuralları gereğinden yazarın böyle yazdığını düşünmekte olup, Rakım Bey'in yazarı temsil ettiği bilinmektedir.Genel anlamıyla hoş bir romandı, Türk edebiyatına ilginiz varsa kesinlikle okumalısınız.