insanın kendi içine düşmesi...
İçeriye hamd köprüsünden giren bir kişinin bilmesi gereken ilk şey, burasının dehlizlerinin dışarıdan daha yoğun olduğudur: Boşuna gezmişim yok tabiatta İçimdeki kadar iniş ve çıkış... Kudemânın deyişiyle, dışarıda, başka bir adlandırmayla söz-denizinde boğulmamak için insanın kendine demir atması gerekir. İçerideki seyrüseferin derinliği, sıhhatli ve müstakîm bir şekilde akışı, kişinin kendinde gömülü olanla temasının yoğunluğuna bağlıdır. Türkçemizde insanın kendi içine düşmesi anlamına gelen düşünmek, bu anlamda, gömülü olan üzerinde katlanmaktır, derinleşmektir.
Sayfa 47·Kitabı okudu
Alıntı
·
59 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.