La Vie - Hayat...
10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 12 Şubat 2025 13:04
Öncelikle böyle enfes bir kitapla ve kalemine hayran kaldığım kitabın yazarı sayın Çağatay küpçü ile tanışmama vesile olan sevgili Merve'ye çok teşekkür ederim. Gelelim kitaba... Son zamanlarda okuduğum en güzel polisiye. Kitap 5 bölümden oluşmakta. Her bir bölüm soluksuz okunuyor. Bölümler birbiriyle bütünlük içinde. Geçmişe dönüşler de tam zamanında ve anlatımla bütünlük oluşturuyor. Kitapta birçok toplumsal konuya değiniliyor: Devlet içinde devlet gibi yapılanmalar, kadın ve çocuklara yönelik şiddet, psikolojik sorunlar, toplumsal olaylarda gücü elinde bulunduranların tutumu, hayvan hakları ve en önemlisi de ADALET...Orantısız güç kullanımı, hukukun gücü mü, güçlünün hukuku mu? Ya da hukukun üstünlüğü mü üstünlerin hukuku mu? Okurken en çok sorguladığım konu bu oldu. Güçlünün ya da üstünlerin hukuku egemen olduğunda kişilerin haklarını aramakta düştükleri umutsuzluk ve kendi adaletlerini kendilerinin sağlaması... Adaletin olmadığı yerde tek kanun intikam mıydı? Themis...Adaletin simgesi... "Kılıç" adaletin verdiği cezaların caydırıcılığını ve gücünü, "terazi" adaleti ve bunun dengeli bir şekilde dağıtılmasını simgeler. Ayrıca gözün bağlı olması tarafsızlığı simgeler. Oysa ki ne terazi vardır ne de gözleri bağlıdır Themis'in. Kitabı sadece polisiye olarak değerlendirmek doğru değil kanımca. Hem polisiye hem de psikolojik bir roman. Bu iki özellik yazarın sade, akıcı, yapmacıksız ve gerçekçi anlatımıyla birleşince enfes bir eser ortaya çıkmış. Elinizden bırakamayacaksınız. Kitabın adı "Ölümden Beter". Bu tabir hem profesör doktor Haluk'un yaşadıklarıyla hem de başkomiser Teoman'ın sonuyla tam uygun düşmüş. "Saçmalama Teoman, sen polissin, gerekli cezayı tabi ki hukuk verecek. Buna sen karar veremezsin." "Her acı bir gün bitiyor mu? Ne yaşarsak yaşayalım her şey geçmişte mi kalıyordu?" "İyi biriydi ama bu dünya iyiler için fazlasıyla kötüydü." Sayfaların arasında kaybolduğum, gerçekçi, romantik, gerilim dolu ve son sayfasına kadar gizemini koruyan, olay örgüsü ve kurgusuyla hayran olduğum, son zamanlarda okuduğum ve okurken çok keyif aldığım en güzel polisiye... Herkese tavsiye ediyorum. Okuyacak olanlara keyifli okumalar... Kitapla kalın...
Ölümden Beter - La VieÇağatay Küpçü · Destek Yayınları · 2023116 okunma
··
884 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bu güzel incelemeniz için çok teşekkür ederim.. Fark edilmek, yazdıklarımın anlaşıldığını görmek beni çok mutlu ediyor.. La Vie aileme hoş geldiniz ve iyi ki geldiniz🙏
Değerli ablam, o kadar güzel analizler yapmışsın ki severek okudum incelemeni. Adalet için ne kadar ileri gidilebilir sorusunun cevabı Ölümden Beter - La Vie kitabında gerçekten de.