Merhabalar. Bugün sizlere Veyl incelemesiyle geldim!
Fatma Şamata’nın 17 Numara serisini okumuş biri olarak söylüyorum ki; yazarın kalemi gerçekten çok güzel. Gerilim olmayan yerlerde bile sizi sürüklüyor ve bir bakmışım ki kitap bitmiş pguhsfsgdfb
Gelelim Veyl’e. Kitabın daha ilk sayfalarından Kötülerin Şehri kafamda canlandı. Yazarın betimlemeleri gerçekten çok güzel. Sadece Kötülerin Şehri değil, ev ve odaları da çok güzel betimlemişti. Yani evrene geçişte herhangi bir sıkıntı yaşamayacağınızın garantisini verebilirim.
Karakterlere gelelim. İlk olarak Kunter’den başlayacağım. Kunter’e her sayfa düştüm. Yalan değil bu arada bir ara yataktan düşmüştüm şdddolxaath O kadar cana yakın bir karakterdi ki en sevdiğim watty erkeği oldu diyebilirim. Aslında bana biraz 17 Numaradaki Asır’ı anımsattı. Aynı onun gibi her işi dalgaya alan, umursamaz bir tip gibi görünse de derin bir karakterdi. Kısacası Kunter’i çok sevdim ya. Yekta’ya gelirsek… Açıkçası benim gözümde güçlü bir kadın karakterdi. Nerede durması gerektiğini biliyordu ama konuştu mu insanı manyak ediyordu. Kunter ile olan diyaloglarına güldüm bayağı. Üstelik Yekta’nın yaşadığı çaresizlikleri sanki ben yaşamışım gibi oldum o kadar içine çekti ki beni kitap. Devin karakterini de çok sevdim. Kadın dayanışmasını gayet iyi yansıtan bir karakterdi. Bir kusuru vardı onu da yazar zaten kitapta belirtmişti. Onun dışında Giray’a da bayıldım. Sanırım şehirdeki tek güvenilir şahıs oydu. Tam bir centilmen olduğunu da belirtmek isterim. Amber ve Mirza’ya ise pek ısınamadım açıkçası…
Kitabın anlatımına gelirsek, ben gayet beğendim. Başta da söylediğim gibi, yazar gerçekten nasıl sürükleyeceğini biliyor. Ortada olay yokken bile sayfalar akıp gidiyor. 3 günde kitabı bitirdim.
Bir de şunu söylemeliyim ki kitabın sonunu gerçekten beklemiyordum. Aslında bir kısmını doğru tahmin etmişim ama o şekilde olduğunu hiç düşünmemiştim.
Kısacası puanlama yaparsam;
Kurgu: 10/10
Betimlemeler:10/10
Anlatım:10/10
Karakterler:9/10
Sürükleyicilik:10/10
Buradan yazara sesleniyorum, lütfen ikinci kitap çok geç çıkmasın ya çok heyecanlıyım ikinci kitap içinnn