Biliyor muydunuz matematikte kullandığımız sembollerin pek çoğunun geçmişi 16. yy ötesine gitmiyor..Koca insanlık ve matematik tarihinin yanında aslında çok tazeler.. Bu sembollerin doğuşundaki hikayelerden en sevdiklerimden birisi eşittir in hikayesi "=" Galli matematikçi Robert Recorde 1557 tarihli The Whetstone of Witte adlı yapıtında:"Eşittir sözcüğünü bıktırıcı bir biçimde tekrar tekrar kullanmaktansa genelde çalışırken yaptığım gibi paralel iki çizgi koyacağım, çünkü paralel iki çizgiden daha eşit bir şey olamaz.." diyerek bu işareti ilk kez kullanmış..